11 jan. 2012

Tisdag

Tisdagen började nästan lite för tidigt då vi har fört in rutiner igen då skola och dagis har börjat. Marwin gick upp med pappa och jag fick sova vidare lite till. Vid 9 tiden gick jag upp så fick ändå sovmorgon men trodde allt att jag skulle behöva gå upp vid 7 när Stefan och Marwin gick upp. hehe.

Sen vid halv 10 kom Lucas som vi skulle passa för att Cia hade jobbat natten. Så Marwin och Lucas lekte på golvet. Lucas med sina saker och Marwin med sina. Men ändå lite tillsammans. Sen tog vi på oss för att gå hem till morfar för att pumpa Däcken på Marwins cykel. Lucas åkte såklart vagnen och Marwin cyklade. Vi skulle till försäkringskassan för att lämna ett papper till när lillasyster kommer. Och så gick vi ner till citygross för att köpa mjölk och lite smått. På vägen hem va jag helt slut i kroppen av att gå. Vi va ute och cyklade gick i över 1,5 timme och de märks att foglossningen inte riktigt gillar det. Men när vi kom hem blev det lite sittande i soffan och Lucas fick lite mat. Sen lekte jag och barnen lite på golvet innan Delle kom och hämtade Lucas.

På kvällen blev det lite mys i soffan innan Marwin deckade på soffan redan fem över sju. Så trodde det skulle bli en tidig morgon idag.

Men det blev de inte. Vi vaknade vid halv 8 och då blev de lite mys innan det var dax för att göra ve sig och cykla till dagis. Plugg blev det för mig inför tentan som jag ska ha på måndag. Efter pluggandet hämtade jag Marwin igen. Så de blev lite familjemys med Våfflor och lite spelande. Innan vi gjorde popcorn och satte på en film. kung fu panda 2 blev det. Den va faktiskt riktigt bra :)

Nu kollar Marwin på lite vanlig tv innan det är dax att gå upp och lägga sig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar