8 jan. 2012

Nu är julen borta

Igår fick jag äntligen lite energi för att ta bort alla julsaker. Riktigt skönt men nu känns det lite tomt. Hehe. "Granen åkte redan dagen efter julafton för då var jag trött på den hehe". Sen åkte vi hem till Marwins farmor och farfar för att Dansa ut deras gran. Jag orkade verkligen inte dansa men Marwin, Alicia, Charlie, Lucas, Cia, Malin och farmor dansade. Sen kom Stefan och Delle också dit efter att dem hade kört cross. Så åkte vi och handlade lite och sen hem för att fortsatta ta bort julen. När vi va klara blev det storstädning av toaletterna så magsjukan äntligen är slut i vår stuga igen. Så nu hoppas vi att vi slipper fler omgångar.

På kvällen kom Jessica, Dennis och barnen för att äta lite middag och ha lite mys. Det blev fläskfile, Potatis i ugnen, sås och sallad. Mums. De blev rikigt gott. Barnen lekte lite på Marwins rum innan vi satte på en film så dem kunde titta på den och äta lördagsgodis. Vi spelade skipbo och snackade en massa. Sen sprang barnen iväg och lekte igen och vi fortsatte att spela. När dem åkte hem deckade Marwin på soffan:) fick bära upp han sen när jag gick och la mig. hehe.

Idag blir det lite mys med mormor. Ska strax börja ta på oss för att möta upp henne så vi kan handla lite fika innan vi går iväg och matar fåglarna och fikar och leker lite på lekplatsen. Skönt fast att det inte är så jättefint väder. Men ut de måste vi..

Var ju föresten på väla med farmor här om dagen pch min vagn har kommit till barnenshus/babyland nu:) Så när vi gjort ultraljuden den 18 januari så ska vi hämta ut den :) Längrar. Känns så mycket verkligare när man har saker hemma. Har dock lite kläder i hennes gardrob som snart ska tvättas så de de är tvättade tills hon kommer. Spjälsängen är också här men den är inte ihopa satt än, ock vaggan står också fint på hennes rum nu. Dock bland lådor och annat skit hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar