30 dec. 2011

Julfirande nummer ett.

Fredagen den 23 hade vi vårt första jul/kalas firande eller vad man ska kalla det.

Men först på förmiddagen cyklade vi hem till min farmor för att ha lite jullunch där. Eller ja vi åt våfflor och Marwin fick julklappar av min farmor och farfar, Camilla och Fannie och Peter. Barnen lekte och hade sig innan det var dax för oss att ge oss av hem för att förbereda inför kvällens firande. Marwin blev iallafall nöjd med sina julklappar. Så de va bra.

Ja som sakt så skulle vi vara här hemma hos oss och åt god dansk fläskstek och det va supergott. Pappa gjorde steken och såsen. Så himla gott. Vi hade bestämt att vi skulle fira min syster också som fyllde år den 22. Så hon fick paketer och det blev en massa pratande.

Sen va det dax för julklapps öppnandet. Jag och Marwin hjälptes åt att dela ut julklapparna och marwin fick en hel del julklappar. Och han slet upp alla när vi väll va klara med utdelningen. Och det blev såklart att vi satte ihop lite av sakerna innan det var dax för lite tilltugg och bingolotto. Vi spelade allihopa. Kanske ska berätta att det va Jag, Stefan, Marwin, Mamma, Pappa, Syster, Brossan och Elias som var här hemma för lite firande. Vi hade det supermysigt och kvällen slutade med kortspel och en välsigt sen kväll. Kom nog inte i säng fråns vid halv 3-3 tiden. Men vi hade skoj iallafall.

Marwin tackar för alla julklappar som han fick, han är supernöjd med alla:) Kommer ett inlägg till om självaste julafton som vi firade hemma hos Marwins farmor och farfar.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar