30 dec. 2011

Julafton

Julafton firade vi hemma hos Marwins farmor och farfar. Dit åkte vi lagom så att vi han kolla på Kalle Anka. Men de va inte så många som var intresserade av det. Men efter alla dessa år så är det förståligt. Marwin och Alicia satt iallafall en liten stund och kollade med oss innan dem hellre ville leka. Efter kalle blev det en massa prat och lek för barnen innan det blev julmiddag. Alltid lika gott men tyvärr när man är gravid går det inte ner så mycket som man skulle vilja trycka ner.

Det blev mer snack och skratt innan det började närma sig att tomten skulle komma. Marwin och Alica pratade om det massor innan han äntligen kom. Barnen hjälpte tomten att dela ut alla julklapparna och där var hur många som helst så både tomten och barnen va lite trötta. hehe.

Barnen blev superglada för sina julklappar och tyckte det va jättekul att få öppna dem. Skulle vilja skriva alla julklappar han fick men de orkar jag inte. Ska fota alla när jag orkar så ska jag göra ett kollage på alla saker. Rummet är iallafall fullproppat nu.. hehe.

Sen blev det gröt och saftsås innan vi började spela så ska det låta. Tror jag att det heter. Vi spelade det rätt så länge. Marwin fick en bil som man kan sitta och köra i av mig och Stefan Så när vi skulle gå ut och släppa upp ljus lycktor så fick han köra den lite på gatan fast att klockan va jättemycket.

Sen efter ett tag åkte vi hem. alla trötta och nöjda med dagen :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar