17 dec. 2011

Julbak och fredagsmys

I torsdags var vi lediga så vi gick hem till min farmor och åt lunch med henne och min farfar. Sen bestämde vi oss för att åka till Center syd. Jag behövde verkligen ett par vinterskor så det blev det inhandlat. Och sen en sväng på Maxi och handlade det sista så vi kunde baka lussekatter. Marwin fick även pepparkaksformar och en pepparkaksdeg.

Vi åkte sedan hem och mös lite och fortsatte med tvätten innan vi gick hem till Marwins morfar för att snacka lite och hämta lite saker. Och när vi sen kom hem var klockan alldeles för mycket för att baka så vi mös lite innan det blev sängen.

Igår fick vi verkligen sovmorgon och det va riktigt skönt. Vi gick upp vid kvart i tio och mös lite framför barnprogram och åt frukost. Sen sparkade vi igång dagen med att börja med lussekatterna och När dem va klara och låg på jäsning gjorde vi pepparkakor. Gott gott. Efter sådär 8 plåtar in och ut ur ugnen så var både lussekatterna och pepparkakorna klara:) Och det blev verkligen supergott. När pepparkakorna hade svalnat fick Marwin lägga glasyr på vissa så att dem såg lite finare ut.

Vi fortsatte sedan med tvätten och lite mys innan vi gick hem till morfar även denna dagen. Skulle hämta lite post som kommit dit och sen skulle vi upp till affäern. Men Marwin ville inte följa med så jag cyklade dit själv och han stannade hos morfar och följde med honom hem till Tomas.

Så lite lungt fick jag det när jag kom hem innan Dennis, Jessica och barnen kom och sedan kom Marwin också igen. Vi skulle ha lite fredagsmys och kolla på svensk hjältar. Blev pizza till middag och sedna gurka, morötter och dippa. Barnen lekte och bussade massor så dem va alldeles trötta tillslut. Så de blev en mysig och lyckad fredag..





1 kommentar:

  1. Min söta lilla prins är så duktig. Älskar dig Marwin

    SvaraRadera