30 nov. 2011

Flytt - Nu är det nära

Ja nu sitter jag här och ska skriva igen. Som om jag inte har skrivit om flytten flera gånger nu. tror det står i alla inlägg i denna bloggen. Men tänkte skriva lite mer om hur allt har varit sen det brann.

Det hela började den 4 Augusti. Vi blir väkta av grannarna som också är våra bästa vänner. Jag orkade först inte resa mig upp ur sängen. Men man vet aldrig vem det är som bankar så jag gick upp för att kolla. Men i dörren möttes jag inte av någon utan av ett stort svart moln av rök. Fick igen dörren igen och sprang upp och väkte Stefan och skricker att det brinner. Han rusar upp ur sängen och mot dörren. Men när han öppnar dörren skjuts all rök in i lägenheten och det går inte att stänga den igen. Jag själv är inne och drar upp Marwin ur sängen som inte förstår något alls. Men Stefan som varit på många brandutbildningar och liknande var snabb på att vi skulle upp på taket. Jag själv var säker på att stanna på Marwins rum. Men ut på taket kom vi på något sätt och det förstår jag inte. Hade aldrig klarat att klättra ut där idag. Denna dagen ändrade på vårt liv drastiskt och det skulle inte bli sig likt igen på länge.

Vi fick chansen att flytta in tillfälligt i en lägenhet i huser brevid och tog den direkt. Men när inflyttningen skulle ske och vi va och titta på lägenheten för 3 gången kom det fram att alla ytterväggar var fuktskadade och där fans även mögel. Så då blev det ingen inflyttning där.

Då bestämde vi oss för att söka nytt. För jag kom på att jag nog aldrig skulle kunna flytta upp där i den lägenheten igen. Jag hade nog aldrig klarat av att vara själv hemma eller att bara öppna ytterdörren när någon knackar på. Hade varit livrädd. Så vi började söka nya lägenheter istället.

Då fick vi denna lägenheten som vi nu kommer flytta in i imorgon. Det var nästan 2 månader kvar innan inflyttningen kunde ske när vi fick den. 2 väldigt långa månader i och med att vi redan då hade bott två månader hemma hos min pappa. Men vi fick helt enkelt försöka att stå ut. Livet som familj och sitt eget fick läggas lite på hyllan. Inte lätt att leva som man skulle göra om man bode tillsammans bara vi. Vi är evigt tacksamma till min pappa som vi har fått bo hos i 4 månader. Vi har haft tack över huvudet och ett varmt och skönt hem. En säng att sova i och mat och liknande så inte de som varit problemet. Men när man en gång har flyttat hemifrån så är det skumt att komma hem igen. Men imorgon flyttar vi. Och det ska verkligen bli så himla skönt. Imorgon börjar vårt "nya liv". förstår ni som vi har längtat efter denna dagen.

Till en annan sak så ska jag på BM besök imorgon. Hoppas att lilltjejen i magen mår finfint:)

NattiNatti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar